Studiu mediu antreprenorial

GLOBAL COMMERCIUM DEVELOPMENT SRL in parteneriat cu FUNDATIA PAEM ALBA au  realizat, in cadrul proiectului “Antreprenoriat Sustenabil pentru TRansformarea Economică a Regiunii Nord-Est ASTRE-NE” Studiul mediului antreprenorial regional. Analiza mediului antreprenorial din regiunea Nord-Est a cuprins atat cercetare de teren cat si investigarea surselor secundare (cercetare de birou) si a fost realizata cu implicarea membrilor din grupul tinta al proiectului. Studiul este structurat pe doua sectiuni majore, dupa cum urmeaza:

  • colectarea si prezentarea datelor descriptive privind situatia specifica cu care se confrunta antreprenorii din regiune;
  • analiza strategica privind directiile / tendintele antreprenoriale din regiune;

Cateva dintre concluziile reliefate in cadrul studiului asupra comportamentului startupurilor din regiunea Nord-Est sunt prezentate in cele ce urmeaza

  • afacerile infiintate sunt in principal in sfera serviciilor
  • antreprenorii apreciaza piata in crestere
  • lipsa fondurilor proprii pentru a incepe afacerea este o bariera resimtita de cei care doresc sa devina antreprenori
  • lipsa acuta a fortei de munca calificata/necalificata, datorita migratiei acesteia spre alte regiuni, sau in afara tarii, unde exista mai multe oportunitati este din nou o bariera pentru startupuri
  • lipsa puterii de cumparare a locuitorilor din regiune determina infiintarea de businessuri inovative, care sa se adreseze nu neaparat pietei locale
  • este apreciata mentalitatea in schimbare a consumatorilor, dorinta de a testa produsele/serviciile noi functie de domeniul specific de activitate, ca modalitate eficienta de a promova produsele/serviciile oferite si a profita de aceasta dorinta a consumatorilor de a testa produsele/serviciile noi, printre canalele enumerate pentru o promovare eficienta, antreprenorii au enumerat: publicitatea in special in mediul online si realizarea si distribuirea de materiale promotionale; participarea la evenimente de networking; parteneriate strategice cu firme care ofera produse/servicii complementare.

Studiul poate fi consultat aici.

Previous Article
Theme BCF By aThemeArt - Proudly powered by WordPress .
BACK TO TOP